2014年3月10日月曜日

Kitakyushu seminar IV - Gevrey-Chambertin Thanks+pics
ワインセミナー(北九州)第4回ジュヴレ・シャンベルタン ご参加ありがとうございました

Les terroirs: côteau des grands crus et combe de Lavaux --- click to enlarge
Great thanks to all who attended this seminar dedicated to the terroirs of Gevrey.

We compared the crus from the two famous areas of Gevrey Chambertin: le côteau des grand crus and la combe de Lavaux. We tasted blindly: Bel Air 04, Perrières 06, Cazetiers 07, Lavaux 08, Charmes 09 from Pierre Naigeon and Corbeaux 10 from Pierre Boillot. (Wines tasted very fine according to me even though I did not taste much.)

We reviewed quickly Gevrey's geology, and discussed the issue of lively vs dead soils for vines. We also reviewed the meanings -- if any -- of the terms: "bio", "natural" and "biodynamy"used to qualify certain wines. I you miss this seminar, I refer for this topic to the short blog:
Bio, biodynamy, natural, c'est quoi?

Kind regards to all.
Yoko and Vincent.

ジュヴレのテロワールをテーマに行った今回のセミナー、ご参加いただいた皆様誠にありがとうございました。

ジュヴレ・シャンベルタンにおけるグランクリュの斜面とラヴォーの谷の二つの著名なエリアから、クリュ(畑)を比較していただきました。ブラインドで楽しんでいただいたワインのリストは以下に。(私もほんのわずかだけ試飲しましたが、どれも大変すばらしかったです。)

ジュヴレの地質についてさっとお話しさせていただき、生きた土壌と死んだ土壌について議論しました。また、ある種のワインを表現するのに用いられている「ビオ」「自然派」「ビオディナミ」といった言葉についてもお話しました。今回のセミナーを惜しくも逃された方には私たちのブログのこちらのページ[ビオワイン、ビオディナミワイン、ヴァン・ナチュール(自然派ワイン)とは?]もご参照ください。

Bel Air, Lavaux, Charmes, Cazetiers, Perrières, Corbeaux

Everybody at work...

The tasting team

0 件のコメント:

コメントを投稿

You are welcome to leave messages. Thanks for avoiding flames.
コメントをお願いいたします。