2012年10月28日日曜日

Tenoma seminar IV. Thanks.
第4回手の間ワインセミナー ありがとうございました



This is the only picture I took -sorry!
Thanks to those who attended. I hope that you enjoyed the topic and wines.

Below is a quick reminder of the course.

この日、唯一私が撮った写真です。参加者の皆さんどうもありがとうございました。皆さんがこの日のセミナーとワインを楽しんでいただけたら嬉しいです。
以下がこの日のセミナーの概要です。

- We reviewed quickly the geology of Burgundy and saw the different kinds of soils in various places of Côtes de Nuits and Côtes de Beaune: various marls, oolites, calcarous stones and red
earth.
ブルゴーニュの地質について概観し、コート・ド・ニュイとコート・ド・ボーヌの種々の場所の、いろいろなマルヌ、オーリット、石灰岩、赤土などの異なる土壌について見てみました。
- We explain the impact of these subsoils on wines' taste as well as other factors contributing to the quality of parcels: sun exposition, slope, altitude, climate, vintage, human work, etc...
これら地下土壌のワインの味わいに与える影響と、日あたり、斜面、標高、気候、生産年、人間の仕事など・・・畑に品質に貢献するその他の要素についても説明しました。
- We talked about human intervention, life and death of soils, giving some credit to respectful agrigulture.
人の手の介入、活きた土壌と死んだ土壌、土壌に敬意を払った農業の利点などについても話しました。

We focussed on Gevrey's wines. We already had the opportunity to taste wines from Gevrey: En Vosne and Bel Air. This time we tasted:
  • Charmes Chambertin 09 (Grand Cru)
  • Les Cazetiers 07 (1er Cru)
  • Les Marchais 06 (Gevrey "Vieilles Vignes") -- slope opposite Lavaut, see map below
all from Domaine Pierre Naigeon. Basically we compared terroirs from the combe de Lavaux and the grand cru côteaux.
今回はジュヴレのワインについて焦点を絞りました。私たちは過去のセミナーで既にジュヴレのアン・ヴォーヌとベレールを試飲しました。今回は全てピエール・ネジョンの
  • シャルム・シャンベルタン09(グラン・クリュ)
  • カスティエ07(プルミエ・クリュ)
  • マルシェ06(ジュヴレ ヴィエイユ・ヴィーニュ)--ラヴォーの向かいの斜面、下の地図参照
です。基本的にラヴォー谷とグラン・クリュの斜面のテロワールを比較しました。

I was rather pleased with the wines. Of course one should keep Les Charmes 09 for at least 6-7 years.
It starts closing, losing his fermentary aromas. (Which is a good thing actually.) Les Cazetiers 07 starts opening, already impressive and promised to a great future. Gevrey "Vieilles Vignes" is just great now.

Thanks and hope to see you all for the next seminar dedicated to the white wines from Côtes de Beaune.
Kind regards.

私はワインに大変満足でした。もちろん、シャルム09は少なくとも6-7年は待つべきでしょう。ワインは閉じ始めた頃にさしかかり、発酵のアロマを失いはじめているようです。(実際これは良いことなのです。)カスティエ07は開き始めたばかりで、既に大変衝撃的、素晴らしい将来は間違いないでしょう。ジュヴレ ヴィエイユ・ヴィーニュは現在まさに素晴らしい。

皆さんどうもありがとうございました。次回の、コート・ド・ボーヌの白ワインのセミナーにてお会いしましょう。

0 件のコメント:

コメントを投稿

You are welcome to leave messages. Thanks for avoiding flames.
コメントをお願いいたします。